Taignarull ja tolmurull

 Loo autor Küllike Adamson


Jälle oli käes jõuluootuse aeg. Et aga päris jõulupäev kätte jõuaks, tuli veel nädalake kannatlikult oodata. Perekond Pohla kodus valmistuti muidugi ka jõuludeks. Seda tehti põhjalikult nagu igal aastal. Akende ette vahetati kuldsete tähtede ja päkapiku piltidega jõulukardinad, otsiti välja punased pitslinikud, kapi peale tõsteti küünlajalad, millesse torgati sihvakad hõbedased vahaküünlad.  Välisuksele seati aga jõulupärg ja õues köögiakna all kasvavale hiiglama kõrgele raagus põõsapuhmale pandi selga mitme meetri jagu värvilisi elektritulesid, mis kaugele külasse ära paistsid. 

Aga täna oli järg jõudnud piparkookide küpsetamise kätte. Suur köök oli varahommikust peale sigimist-sagimist ja parajat segadust täis. Ega piparkooke tehta ju iga päev, vaid üks kord aastas! Nii juhtus, et mõned asjad olid algul kadunud ja pärast oli mõned asjad jälle üle. See võttis perel omajagu aega, enne kui asju oli küpsetamise tarvis täpselt parasjagu. Ka taignarull tõsteti jõuluks köögikapist välja.

Nüüd lamas teine köögilaual kõhuli keset jahuhunnikut. Taignarull oli väga unine ja väga tusane takkapihta. Talle kohe üldse ei meeldinud, et teda niimoodi ootamatult üles äratati ja kapist välja sikutati. Pealegi kipitasid tal mõlemad silmad eredast lambivalgusest.

"Oeh," ohkas taignarull sügavalt.

"Aeh," aietas taignarull ahastavalt.

Aga tema ohkamist ja aietamist ei kuulnud siin köögis paraku mitte keegi. 

Või siiski!

"Atsihh!" kostus korraga kuskilt lähedusest.

"Atsihh!" kuuldus veel teinegi kord.

"Kes seal on?!" oli taignarullil uni kui peoga pühitud ja ta muutus valvsaks. "Tule kohe välja! Miks sa mind varitsed?"

"Mina olen tolmurull," vastas tolmurull. "Ja ma ei varitse sind. Ma elan siin köögis."

"Või et kah RULL. Elad köögis ja tuled mind niimoodi ehmatama?!" kostis taignarull etteheitvalt.

"Elan selle sama köögikapi all, kus sina kogu aasta magad," teadis tolmurull seletada. "Pealegi ma ei tahtnud sind üldse ehmatada. Palun vabandust!"

"No, mulle siiski tundus, et sa tahtsid mind ehmatada," ei jätnud taignarull jauramist.

"Ei tahtnud ikka küll! Mul on väiksest saati jahuallergia. Sinu jahuhunnik ajab mind hirmsasti aevastama ja .... köh-köh! köhima."

"See on küll paha lugu. Püüan jahuga siis vähem tolmutada. Mul lihtsalt on kiire piparkookide küpsetamisega. Jõulud kohe-kohe käes!" ütles tööhoos taignarull, ise samal ajal ähkides ja puhkides piparkoogitainast laiaks litsudes.

"Jõuluaeg mulle meeldib. Majas ja köögis tehakse toimetusi, nii mis tolmab! Mina kasvan siis suuremaks, kuid jõulude ajal ei tohi ma ninagi välja pista," rääkis tolmurull.

"Mulle ka jõuluaeg meeldib, aga ma ei ole kunagi jõuludeni rullinud ega jõule näinud. Mind tõstetakse enne jõule köögikappi tagasi," jäi taignarull mõtlikult kurvaks. Ja pealegi oli ta piparkoogitaigna rullimisega kohe-kohe lõpule jõudmas.



"Aga me võime enda jõule kohe nüüd alustada!" tuli tolmurullile hea mõtte. "Mina räägin sulle, mis jõuluasju mina köögikapi alt näen ja..."

"...ja mina räägin sulle, mida mina köögiaknast näen!" haaras taignarull tolmurulli  mõttesabast vaimustuses kinni.

Ja nii jutustasidki tolmurull ja taignarull teineteisele õhinal, mida üks näeb köögikapi alt ja teine köögilaua pealt.

Tolmurull jutustas elutoa maani ulatuvatest kuldsete tähtede ja päkapiku piltidega lõbusatest jõulukardinatest, südame- ja ringikujulistest punastest pitslinikutest. Ta jutustas paljudest uhketest küünlajalgadest ja pikkadest erikujulistest hõbedastest vahaküünaldest küünlajalgade sees.  

Ning taignarull jutustas omakorda tolmurullile maja välisust kaunistavast muinasjutulisest jõulupärjast ja õues köögiakna all kasvavast kõrgest põõsapuhmast. Jutustas säravatest mitmevärvilistest ja vahel vilkuvatest elektrituledest ja jõuluvanast, kes leiab nende jõulusäras maja kaugelt külast tulles kindlasti üles.

Kui perekond Pohla päris jõulud kätte jõudsid, magas taignarull jälle köögikapis riiulil ja tolmurull oli pugenud köögikapi all kõige kaugemasse ja pimedamasse nurka. Mõlemad rullid olid rõõmsad. Nad olid jutustanud jõulud teineteise jaoks erilisemaks kui need iial varem olid olnud.


Tamperes

JÕULUVANA teekonna jälgimine https://santatracker.google.com/

Kommentaarid